1. Báza znalostí
  2. E-mail
  3. Pokročilé nastavenia
  4. Prihlásenie do emailovej schránky zo zahraničia (GeoIP)
  1. Báza znalostí
  2. E-mail
  3. Riešenie nedostupnosti
  4. Prihlásenie do emailovej schránky zo zahraničia (GeoIP)

Prihlásenie do emailovej schránky zo zahraničia (GeoIP)

V minulosti sme zaznamenali časté napadnutia e-mailových schránok, vo väčšine prípadov prostým uhádnutím hesla, ktoré bolo napr. podobné ako názov domény.  Tieto útoky prebiehali prevažne zo zahraničia.  Preto sme na našich serveroch aktivovali funkciu GeoIP.


Táto ochrana povoľuje prihlasovanie sa na email len z výlučne určených krajín, resp. IP adries. Štandardne je možné sa prihlasovať z krajín Slovensko, Česko, Maďarsko a Rakúsko.

Pred cestou do zahraničia odporúčame skontrolovať, či je daná krajina zaradená na whiteliste. V opačnom prípade nebude možné na do e-mailovej schránky prihlásiť. Zoznam krajín je možné kedykoľvek upraviť cez WebAdmin a to aj zo zahraničia. Nastavuje sa pre každú e-mailovú schránku konto osobitne.

Postup pri nastavení whitelistu pre krajiny

1. Prihláste sa do Webadminu
2. V kategórii Služby vyhľadajte požadovanú doménu a kliknite na ňu
3. Vľavo v menu kliknite na E-maily, ktoré vidíme na obrázku dole.

Po kliknutí sa zobrazí tabuľka vytvorených e-mailových schránok.

4. Pri konkrétnej e-mailovej schránke kliknite v riadku v tabuľke na tri vodorovné bodky úplne vpravo

 
5. Kliknite na možnosť Upraviť nastavenia

6. V sekcii Pokročilé nastavenia GEO ochrana vyberte alebo vymažte požadovanú krajinu.

Ďalšie nastavenie IP ochrana slúži na povolenie/zakázanie prihlásenia pre určitú IP adresu. 

Ak sa vám sekcia Pokročilé nastavenia zobrazuje prázdna, uistite sa, že ju máte rozkliknutú - plocha je totiž klikateľná.
Aktualizované 23. januára 2024

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu